Pomôže mi poistenie letenky pri zrušenie alebo meškanie letu?
Ak ste si kupovali letenky, pravdepodobne vám bolo pri nákupe ponúknuté aj poistenie letenky. Či ste už tieto služby využili alebo nie, je dôležité rozlíšiť medzi tým, čo ponúkajú poisťovne a činnosťami Click2Claim, ktorá vymáha finančné kompenzácie.
Asi každá poisťovňa ponúka rôzne druhy cestovného poistenia, ktoré často zahŕňajú aj poistenie týkajúce sa leteckej dopravy. Môže ísť napríklad o poistenie batožiny, či o poistenie storna letenky, ktoré uplatníte v prípade, že napr. ochoriete alebo sa vám stane úraz a vy tak nemôžete odletieť a letenku musíte stornovať. Niektoré poisťovne tiež ponúkajú poistenie meškania letu. Aby klientovi boli vyplatené peniaze poisťovňou, musí být meškanie najčastejšie 6 hodín a viac. Poisťovňa potom prepláca náklady, ktoré meškaním vznikli, a to do určitých limitov.
My v Click2Claim neponúkame poistenie, ale službu Travel Asistent. Tá sa môže niekomu javiť ako niečo veľmi podobné poisteniu, ale sú medzi nimi rozdiely. Tým hlavným je, že Click2Claim rieši zákonné nároky finančnej kompenzácie pri zrušenie alebo meškanie letu. V prípade, že let mešká o viac ako tri hodiny a meškanie bolo z dôvodu, ktoré letecký dopravca mohol ovplyvniť, má cestujúci nárok na finančnú kompenzáciu. Kedy by mal cestujúci odškodnenie dostať a kedy nie, upravuje Európska smernica 261/2004. V prípade, že nárok vzniká, tak za našich klientov vymáhame odškodnenie priamo od leteckých spoločností. Služba Travel Asistent ďalej tiež obsahuje non-stop asistenčnú linku, na ktorú sa cestujúci môžu obrátiť v prípade problému s letom.