Čo robiť, keď dopravca nekomunikuje
Mnoho ľudí už vie, že v prípade meškania alebo zrušenia letu vzniká v určitých prípadoch nárok na finančnú kompenzáciu. Ak teda na takú situáciu dôjde, je len prirodzené, že cestujúci po aerolinkách odškodnenie požadujú.
Bohužiaľ nie všetko je tak jednoduché, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať a pre komunikáciu s leteckými spoločnosťami to platí dvojnásobne. Často sa teda stáva to, že aerolinky s klientmi prestanú komunikovať a touto taktikou sa snažia sa vyhnúť riešeniu a plateniu odškodnenia za oneskorený alebo zrušený let. Existuje síce tridsaťdňová lehota na odpoveď na reklamáciu letu, podľa občianskeho zákonníka, ktorý platí v ČR, avšak v praxi sa môžete stretnúť s tým, že je ticho a nikto sa s vami baviť nechce.
Čo potom? Ako situáciu riešiť ďalej? Bohužiaľ, "bežný smrteľník" je veľakrát na leteckých dopravcov krátky a keď sa aerolinky odmietajú s cestujúcim baviť, väčšinou s tým veľa nenarobí. To je ďalším dôvodom, prečo sa pri riešení finančnej kompenzácie obrátiť na špecializovanú spoločnosť, ktorá disponuje skúsenosťami a nástrojmi, ako s aerolinkami komunikovať a pre svojich klientov odškodnenie vymôcť.
Autor: Lucie Sommerová